loading...
بزرگترین مرجع خبری و آموزشی فناوری اطلاعات
محمد رضا بازدید : 125 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

چندی است یاهو به دلیل تحریم ها ایران را از لیست کشورهایش حذف کرده است . ورلد آی تی تا به حال چندین روش برای ساختن آی دی یاهو منتشر کرده است که در اینجا می توانید ببینید . امروز آموزش تصویری ساخت اکانت یاهو بوسیله گوگل کروم را آموزش خواهیم داد .

گزینه Create New Account را انتخاب کنید .

هاشم (H.K) بازدید : 117 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

برنامه Office از ابزارهای پر کاربرد سیستمی است که برای ویرایش و انجام کارهای متنی دیگر استفاده می‌شود که در نسخه‌های مختلفی عرضه شده است که هر کدام مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند که در این مقاله قابل بررسی است.

به ادامه مطلب بروید........

 

 

هاشم (H.K) بازدید : 79 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

اگر شما هم از کاربران ویندوز ۷ هستید، برای استفادهٔ سریع‌تر و بهتر از سیستم می‌توانید از این میانبر‌ها استفاده کنید.

کلید‌های میانبر به صورت زیر است: 
Windows + space bar
 با استفاده از این کلید می‌توانید صفحهٔ دسکتاپ را بدون بستن پنجره‌های دیگر مشاهده کنید. 
Windows+L
کاربرد این کلید زمانی است که برای مدتی نمی‌خواهید از سیستم استفاده کنید، که با فشردن این کلید‌ها به صفحه ویندوز منتقل می‌شود و برای ورود به رمز عبور تعیین شده نیاز است. 

Shift+Ctrl+N
با استفاده از این کلید‌ها می‌توانید پوشه‌ای جدید ایجاد نمایید. 

Ctrl+Shift+Esc
با استفاده از این کلید می‌توانید task manager را به سرعت باز کنید. 

 (-، +) + windows
با استفاده از این کلید‌ها ...................
هاشم (H.K) بازدید : 105 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)

اگر شما هم از نرم افزار WinRaR استفاده کرده باشید می‌دانید که یکی از بهترین ابزار‌ها در زمینه فشرده‌سازی است که با استفاده از این نرم افزار می‌توانید پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده احتیاجی به اصل فایل فشرده نداشته باشید.

 به ادامه مطلب مراجعه کنید.......

 

 

هاشم (H.K) بازدید : 1974 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)

برخی از کاربران به دلایلی نمی‌توانند رایانه خود را کامل خاموش کنند و باید سیستم خود را در حالت‌هایی همچون Hibernate، Sleep یا Log off قرار دهند. در اینجا برای شما کاربران آموزش خواهد داد که چگونه گزینه مدنظر خود را به جای دکمه پیش‌فرض Shut down تنظیم کنید.

دکمه پاور در منوی استارت ویندوز هفت به صورت پیش فرض روی Shut down تنظیم شده، حال اگر شما قبل از خاموش کردن سیستم آن را در حالت‌هایی همچون Sleep یا Log off و... قرار می‌دهید، می‌توانید آن حالت را گزینه پیش فرض قرار دهید و Shut down را به منوی فلش سمت راست ببرید.

.........به ادامه مطلب مراجعه کنید..........

هاشم (H.K) بازدید : 89 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

عرضه ویندوز ویستا، منجر به مجهز شدن سیستم عامل ویندوز به یک ابزار امنیتی به نام Windows Defender شد، نرم افزاری که با نزم افزارهای جاسوسی و نزم افزارهای ناامن مقابله کرده و در پس زمینه ویندوز اجرا می‌شود.

 

........به ادامه مطلب مراجعه کنید............

هاشم (H.K) بازدید : 147 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

مسدود کردن رجیستری در ویندوز XP یکی از راههای بالا بردن امنیت سیستم است که دسترسی به اطلاعات محرمانه توسط کاربران دیگر قطع می‌شود.

 

........لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید......

هاشم (H.K) بازدید : 89 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

تعداد بسيار زيادی از کاربران اينترنت را افرادی تشکيل می دهند که فاقد مهارت های خاصی در زمينه فن آوری اطلاعات بوده و از امکانات حمايتی مناسبی نيز برخوردار نمی باشند. سيستم های اينگونه کاربران دارای استعداد لازم به منظور انواع تهاجمات بوده و بطور غير مستقيم شرايط مناسبی را برای مهاجمان به منظور نيل به اهداف مخرب آنان، فراهم می نمايند. بر اساس گزارشات متعددی که در چندين ماه اخير منتشر شده است، تعداد حملات و آسيب پذيری اينگونه  سيستم ها، بطرز کاملا" محسوسی افزايش يافته  است. علت اين امر را می توان در موارد زير جستجو نمود.
تعداد بسياری از تنظيمات پيش فرض کامپيوترها، غير ايمن می باشد.
کشف نقاط آسيب پذير جديد در فاصله بين زمانی که کامپيوتر توليد و پيکربندی می گردد و تنظيماتی که اولين مرتبه توسط کاربر  انجام می شود.
در مواردی که ارتقاء يک نرم افزار از طريق رسانه های ذخيره سازی نظير CD و يا DVD  انجام می شود، همواره اين احتمال وجود خواهد داشت ..............................
محمد رضا بازدید : 151 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (0)

مایکروسافت در حال حاضر در حال توسعه‌ی بزرگترین بروزرسانی برای سیستم‌عامل موبایل خود، یعنی ویندوزفون 8 است که تحت نام ویندوزفون 8.1 برای تلفن‌های‌هوشمند ویندوزی منتشر خواهد شد. مرکز اعلانیه‌ها یکی از بزرگترین تغییراتی است که شاهد عرضه‌ی آن در کنار امکان تنظیم اعلانیه‌‌ی اپلیکیشن‌ها و کنترل آن‌ها در ویندوز 8.1 خواهیم بود.

تصاویر واضح فاش شده، وجود مرکز اعلانیه‌ها در ویندوزفون 8.1 را بیش از پیش تأیید کرد

هاشم (H.K) بازدید : 89 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

امروزه تعداد آنتی ویروس های زیادی وجود دارد که هر کدام در هر بخش دارای قدرت مناسبی است.اما واقعا کدام آنتی ویروس مناسب کامپیوتر شما است و چگونه این آنتی ویروس را پیدا نمایید؟

برای این کار، نیاز است که آنتی ویروس ها را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه نماییم تا به بهترین آنها برسیم.اما به دلیل تعدد آنتی ویروس ها و همچنین نداشتن اطلاعات کافی بر روی هر کدام از آنها،نمی توانیم نظر مفید و جامعه ای در مورد آنها بدهیم.

اما "سازمان تست آنتی ویروس ها" هر ماه برای آنتی ویروس ها، بر اساس میزان اثر گذاری در سیستم،عملکرد و قابلیت استفاده راحت،رتبه ای را اختصاص می دهد که می تواند معیار مناسبی برای انتخاب آنتی ویروس باشد.

شما دیگر نیازی به انتخاب بدون اطلاعات ندارید، بلکه می توانید با انبوهی از اطلاعات، به انتخاب آنتی ویروس خود بپردازید..............................

هاشم (H.K) بازدید : 65 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (0)

گر شما هم از کاربران ویندوز xp و یا 7 هستید و هنگام استفاده از برنامه‌های ویندوزی با مشکل جایگزینی علامت سوال و یا علامت‌های عجیب به جای حروف فارسی هستید، مقاله‌ی زیر را دنبال کنید.

1. control panel را از منوی استارت انتخاب نمایید.
2. اگر کنترل پنل شما به حالت Category view می‌باشد، بر روی
Date,time,language and regional option بروید و سپس regional and language option را انتخاب نمایید ولی اگر کنترل پنل شما به حالت classic view است، بر روی گزینه‌ی regional and language option کلیک و زبانه‌ی advance را انتخاب نمایید.................
هاشم (H.K) بازدید : 195 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (0)

اصولا تنها هدف میانبرهای ساده و سریع‌تر کردن دسترسی‌ها به بخش‌های مختلف ویندوز می‌باشد که عموما کاربران حرفه‌ای از این میانبرها به طور متداول استفاده می‌کنند.

 اگر شما هم می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از کار با ویندوز کسب کنید، میتوانید از میانبرهای زیر استفاده کنید.  
H+Win: با ترکیب این دو کلید مستقیما به قسمت اشتراک‌گذاری منتقل شوید.
L+Win: در هر قسمتی که باشید با ترکیب این ...................
هاشم (H.K) بازدید : 97 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

در حالت عادی سیستم پس از بالا آمدن، درایو‌ها را شناسایی می‌کند، سپس برنامه‌های نصب شده بر روی آن را اجرا خواهد کرد، ولی اگر زمانی یکی از برنامه‌های نصب شده یا یکی از درایو‌ها به برنامه‌های مخرب آلوده شده باشند، صفحه safe mode که آبی رنگ است برای شما نمایش داده خواهد شد. این صفحه به شما اجازه می‌دهد که سیستم خود را عیب یابی کنید. 
در ویندوز ۷ و نسخه‌های قبلی آن هنگام بالا آمدن ویندوز کافیست کلید F۸ را بزنید و safe mode را از منوی باز شده انتخاب کنید. 
در ویندوز ۸ هم می‌توانید با فشردن کلید‌های...................به ادامه مطلب مراجعه کنید
هاشم (H.K) بازدید : 723 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

مایکروسافت اعلام کرد که هرچند به روز رسانی ویندوز xp ماه آوریل متوقف می‌شود ولی آپدیت‌های ضد بدافزار آن تا جولای 2015 ادامه خواهد داشت.

پیش از این خبر داشتیم که مایکروسافت در فروردین ماه سال آینده پشتیبانی از ویندوز xp را قطع خواهد کرد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید

هاشم (H.K) بازدید : 79 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

مزایای فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات به مطالعه و توسعه‌ی یک سیستم اطلاعاتی کامپیوتری مبتنی بر پشتیبانی و مدیریت اطلاق می‌شود. توسعه‌ی چنین سیستمی اساساً در قالب اختصاص برنامه‌های نرم افزای و شماری برنامه‌ی سخت افزاری به آن مشاهده می‌گردد. مزایای فناوری اطلاعات عبارتند از کارایی هزینه در محل کار و جهانی سازی.

مزایای فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات یا IT اساساً به برنامه‌های کامپیوتری می‌پردازد. امروزه محیط‌های کاری کاملاً به کامپیوتر وابسته هستند. این امر نیاز به تهیه و به ‌روز رسانی مداوم نرم افزارهای کامپیوتری هم چون نرم افزارهای مدیریت پروژه جهت برآوردن ملزومات مربوطه را به دنبال داشته است. این ملزومات عبارتند از ذخیره سازی و حفاظت از محتوا، پردازش و انتقال اطلاعات اختصاصی و بازیابی ایمن اطلاعات در صورت نیاز. فناوری اطلاعات به ارتقای فناوری کامپیوتر منجر گردیده و در بر گیرنده‌ی همه فرآیندها از نصب برنامه گرفته تا ایجاد پایگاه‌ داده می‌باشد.

......................ادامه مطلب.....................

هاشم (H.K) بازدید : 51 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

می دانید كه برای پخش فرمت های مختلف فایل های صوتی و تصویری همیشه یك مشكل وجود دارد و آن اینكه گاهی نرم افزار شما از فرمتی پشتیبانی نمی كند و یا اینكه نصب آن فضای زیادی را اشغال می كند و بسیاری از مشكلات دیگر كه حتماً تا حالا با آنها برخورد داشته اید.

\"\"
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید
هاشم (H.K) بازدید : 55 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)
،براي ارتقاي امنيت کلمات عبور د‌ر اولين مرحله لازم است کلمه کاربري و نام عبور خوبي انتخاب کنيد‌.
\"\"
براي اين کار بهتر است از ترکيب حروف و اعد‌اد‌ استفاد‌ه کنيد‌ و از استفاد‌ه از کلمات خيلي ساد‌ه خود‌د‌اري کنيد‌. چند‌ روش وجود‌ د‌ارد‌ که مي‌تواند‌ امنيت کلمات عبور را بالا ببرد‌.
عد‌ه‌اي معتقد‌ند‌ Keylogger د‌ر مقابل کاراکتر Space ضعف د‌ارد‌. اين گروه توصيه مي‌کنند‌ د‌ر مابين حروف و انتهاي کلمات عبور از Space استفاد‌ه کنيد‌.
به ادامه مطلب مراجعه کنید
محمد رضا بازدید : 703 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

ابزارهای تولید شده از سری نکسوس پس از ارائه‌ی اولین نسخه از تلفن‌هوشمند نکسوس وان در سال 2010 راه درازی را تا رسیدن به این نقطه پیموده‌اند. به‌نظر می‌رسد سری نکسوس پس از ارائه‌ی 5 تلفن‌هوشمند، سه تبلت و یک پخش‌کننده‌ی مدیا به آخر خط رسیده است و از این‌پس شاهد تولید محصولی با برند نکسوس نخواهیم بود. براساس آخرین شایعات موجود، احتمالا نکسوس 5 آخرین تلفن‌هوشمندی با برند نکسوس است که شاهد عرضه‌ی آن به بازار بوده‌ایم.

\"آیا

محمد رضا بازدید : 1098 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

گیگابایت در دنیای کامپیوتر و سخت‌افزار نامی کاملاً آشنا است اما در دنیای گوشی و تبلت کمتر از آن یاد می‌شود. با توجه به رشد روزافزون فروش وسایل همراه، گیگابایت هم مثل بسیاری از تولیدکنندگان سخت‌افزار برای این بازار برنامه‌ریزی کرده و در شروع حرکتی آهسته و پیوسته را با رونمایی از چندین گوشی جدید و حتی یک ابزار پوشیدنی، کلید می‌زند. در ادامه‌ی مطلب به برنامه‌ی گیگابایت برای سال 2014 می‌پردازیم.

\"گیگابایت


هاشم (H.K) بازدید : 117 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)
برای سنجاق کردن فایل‌ها، باید گزینهٔ pin to start کلیه فایل‌ها را فعال کنید. 
\"\"
بدین منظور طبق دستور زیر عمل کنید: 
-پنجره RUN را با استفاده از کلید‌های win+r باز کنید. 
-عبارت note pad را وارد کرده و Enter را بزنید. 
-پس از بازشدن note pad ویندوز عبارت زیر را عیناً وارد کنید. 
عبارات در share
-سپس از منوی file، save as را انتخاب کنید. 
به ادامه مطلب مراجعه کنید
هاشم (H.K) بازدید : 183 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

 این روز‌ها امنیت در حوزهٔ خصوصی دردنیای ارتباطات اهمیت بالایی دارد. 

\"\"

با استفاده از ابزار جدید گوگل کروم شما خواهید توانست ایمیل‌هایی که با جی میل فرستاده می‌شود را رمزگذاری کنید.
 
برای استفاده از این ابزار، باید کاربر مقصد نیز رمز وارد شده را داشته باشد. 
بدین منظور می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.
به ادامه مطلب مراجعه کنید
هاشم (H.K) بازدید : 167 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

Firefox Booster نرم افزار کوچکی است اما می تواند تنظیمات فایرفاکس شما را زیر و رو کند و عملا با یک سری تنظیمات ؛ افزایش سرعت را در این مرورگر برای شما به ارمغان آورد.گفتنی است که نرم افزار Firefox Booster تمامی ورژن های مرورگر فایرفاکس را ساپورت می کند و با آن ها سازگاری کامل دارد.

\"\"به ادامه مطلب مراجعه کنید

هاشم (H.K) بازدید : 492 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

\"windows\"

گر قصد آشنايي با نسخه مختلف ويندوز 8.1 را داريد و مي خواهيد بدانيد هر نسخه چه ويژگي ها و کاربردي دارد،اين مطلب را تا انتهاي مطالعه کنيد.........

به ادامه مطلب مراجعه کنید

هاشم (H.K) بازدید : 43 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

 گاهی بنا به دلایل خاص کاربران نیاز دارند که یک ایمیل را به مخاطب به اصطلاح undo کنند. 
 \"\"

با استفاده از این ترفند شما قادر خواهید بود توسط این ترفند ایمیل ارسالی را پس از 30 ثانیه پس بگیرید برای انجام این کار لازم است وارد تنظیمات‌ جی میل‌ شوید و قابلیتی‌ را در آن فعال کنید. 
 
 از گوشه‌ی سمت راست و بالا در صفحه جی‌میل کلیک‌ و گزینه setting را انتخاب نماید. 
 

              ............به ادامه مطلب مراجعه کنید...........

هاشم (H.K) بازدید : 1733 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)
نرم افزارهای ریکاوری تا حد خیلی زیاد به کمک کاربران سیستم ها آمده اند و نگرانی آنها را از بابت پاک شدن فایل ها راحت کرده است. اما این مزیت نرم افزار های ریکاوری در برخی موارد برای شما بسیار خطر آفرین است. برای مثال شما وقتی که می خواهید سیستم خود را بفروشید اطلاعات شخصی خود را پاک می کنید و در ظاهر مشکلی از نظر به خطر افتادن اطلاعات شخصی وجود ندارد، در حالی که خریدار می تواند پس از خرید سیستم شما با نرم افزارهای قدرتمند ریکاوری اطلاعات شخصی شما را بازگرداند و به آنها دسترسی داشته باشد.
حال ما در این آموزش تصمیم گرفتیم به شما یک راه کار در دو ویندوز 7 و 8 قابل اجرا می باشد را آموزش دهیم که نگرانی بازیابی اطلاعات شما را از بین می برد.
در این روش شما فایل های خود را encryption می کنید که اگر در آینده این فایل ها پاک شود دیگر قابل بازیابی نخواهند بود.
پس دقت کنید که این کار را در زمانی انجام دهید که در صورت پاک شدن فایل ها به دنبال بازیابی آنها نباشید.
بر روی فایل (یا فولدر) مورد نظر خود راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.
\"\"
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید
هاشم (H.K) بازدید : 114 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)

روشی منحصر به فرد برای خاموش کردن ویندوز 8.1 بکار بگیرید که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است.

ابتدا وارد درایو C شوید و پوشه‌ی ویندوز را باز کنید، اکنون در این پوشه این فایل را جستجو کنید......

\"\"

       

      .......   به ادامه مطلب بروید   .......  

 

\"\"

aVaTaR بازدید : 42257 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2013/12/345.jpg

سكس و اينترنت

 

 

دو‌ماهنامه اينترنت
داستان از آنجا شروع شد که چند وقت پيش پاي تلويزيون (همون صداوسيما) نشسته بودم و به يكي از سخنراني‌ها در مورد رابطه بين جنس‌هاي مخالف (زن و مرد يا دختر و پسر) گوش مي‌كردم. صحبت‌هاي ايشان به جذابيت بین دخترها و پسرها و اينكه در حال حاضر موضوع Sexجذاب‌ترين و پربيننده‌ترين موضوع در اينترنت در دنیاست، کشیده ‌شد. اونجا بود که از خودم پرسیدم «يعني واقعاً Sexجذاب‌ترين موضوع در اينترنته؟!»

مشکل اینجا بود که تعريف من و خیلی‌ها از اينترنت يه چيزيه كه اگه اين حرف آقای سخنران درست باشد، يا بايد قيد تعريفم رو مي‌زدم و يا بايد به اين دنيا به یک ديد دیگه نگاه مي‌كردم. تعريف من از اينترنت خيلي ساده است: "اينترنت، یک دنياي مجازي است"، تعريفي كوچك با مفهومي بزرگ. به عبارت ساده‌تر تمام آن چیزهایی که در دنياي واقعي هست در اينترنت هم وجود دارد، فقط به‌صورت مجازي. در واقع اينترنت سايه‌اي است از دنیای واقعی بر روي دنياي ديجيتال.

همان‌طوري كه در دنياي واقعي هر كسي مي‌تواند يك منزل يا محل كار يا شخصيتی خاص داشته باشد، در اينترنت هم مي‌تواند همان كار و شخصيت را در صفحاتي كه به آن Web Page مي‌گوييم ارائه کند. اصولاً اينترنت در تعريف من چيزي جداي از زندگي واقعي نيست، پس صدالبته در اينترنت هم بايد جاهايي مانند مراكز موسوم به فحشاء، كاباره‌ها و ... وجود داشته‌باشد، همان‌طور كه در آن مكان‌هايي براي ارائه مطالب درسی، ورزشی، روحاني و مذهبي پیدا می‌شود.

پس تا اين‌جاي كار مشكلي وجود ندارد. چون اگر در دنياي واقعي Sex و Porn وجود دارد، در دنياي مجازي هم مسلماً وجود خواهد داشت. اما اشكال از اينجا شروع مي‌شود كه فرض كنيم يا بپذيريم Sexبيشترين جذابيت و مراجعه در اينترنت را در دنیا دارد. اگر اين‌طور باشد و باز اگر تعريف من از اينترنت درست باشد، بايد بپذيريم كه Sexدر دنياي واقعي پرجاذبه‌ترين موضوع در بين مردم است، يعني ما واقعاً در چنین دنيايي زندگي مي‌كنيم؟

اشتباه نكنيد! من نمي‌گويم Sexبد است يا ايرادي دارد،اما اصولاً زیاده‌روی در هیچ کاری پسندیده نیست و در این مورد خاص، قبيح و دور از اخلاق نیز به شمار مي‌آيد. خوب، چه كار بايد مي‌كردم؟! تعريفم را از اينترنت كنار بگذارم؟! يا بپذيرم كه در چنین دنيایي زندگي مي‌كنم؟! يا نسبت به صحبت‌هاي سخنران محترم شك كنم؟!

به خودم گفتم بهترين كار این است که در این مورد تحقيق کنم تا حقیقت روشن شود. قاعدتاً بهترین منبع برای تحقیق، مراجعه به........

 

 

 

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید >>>>>

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 143
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 642
  • بازدید ماه : 1,854
  • بازدید سال : 6,192
  • بازدید کلی : 274,597